Véget ért a Banshee első, és a Girls második szezonja, és a végéhez közeledik a Person of Interest és a Good Wife is. A múlt hét sorozatélményeiről spoileresen a folytatásban!
The Good Wife s04e17
Invitation to an Inquest
Egy bíró meghalt, Alicia és Will pedig az özvegyet képviselte (Jessalyn Gilsig a Glee-ből), akinek nem akart fizetni a biztosító társaság. A tárgyalás a hullaházban zajlott, és a speciális szabályok szerint egyszerre csak három kérdést lehetett feltenni a tanúknak (a tárgyalást vezető halottkémet Rene Auberjonois alakította). A szövevényes mondatok is viccesen alakultak, de a teljes komikumhoz kellett Frederick Weller is, aki a minden hájjal megkent Wilk Hobson szerepében már nem először akarta Willt megszivatni. Alicia és Will között mintha újra megindulna a közeledés, ami nem hülyeség - akár szexelnek, akár nem, csak legyenek jóban, a Julianna Margulies és Josh Charles közötti dinamikát vétség hűvös párbeszédekre pazarolni.
Zack, Alicia fia ezúttal nem csak vágókép volt, de szegény így is csak muszlim barátnője miatt volt érdekes, aki ugye veszélyeztetheti Zack apjának politikai sikerét. A szomorú valóság közlése alól ügyesen kibújt Eli, Jordanra hárult a feladat, aki később nem kapott sok köszönetet Aliciától, és végül a kampánystábból is távozni kényszerült. Imádtam Alan Cummingot, amikor mint akinek gőze sincs semmiről, szinte üdvrivalgással fogadta a feldúlt Aliciát.
Peter megnyerte a választást, de belőle és riválisaiból sem láttunk semmit, visszatért viszont Cary apja (John Shea, az örök Lex Luthor!), Kalinda és új nyomozótársa Robyn pedig reményeinknek megfelelően elkezdtek hasítani.
Robyn ráadásul odafigyelt a sapka és a sál tökéletes összhangjára.
Communtiy s04e06
Advanced Documentary Filmmaking
Abed dokumentumfilmes epizódjai mindig nagyot ütöttek, most is megvolt a lehetőség, de már megint morgó vénember vagyok, mert az Advanced Documentary Filmmaking nyomába sem ért az Intermediate Documentary Filmmakingnek vagy a Documentary Filmmaking: Reduxnak.
Voltak azért benne jó dolgok, például Annie és Troy nyomozópárosa (detektívnévként a Houlihant és a Partnert használták, a posztot nyitó képen is őket láthatjátok), és ugye itt volt Chang nagy visszatérése is. A zavarba ejtő Ken Jeong régóta megosztja a Community hűséges rajongóit is, szerintem ahányszor túlzásba esik, annyiszor le is hengerel, de a rapszódia kell is egy olyan karakterhez, aki egykor spanyoltanár volt, aztán diák, aztán kisebb hadúr, most pedig egy látszólag totál fogalmatlan pali, akiről elneveztek egy mentális kórt. Az epizódban azt látjuk, ahogy szép lassan az iskola látványossága, és reménybeli aranytojást tojó tyúkja lesz (nem tudtam nem nevetni azon, amikor egy könyvet olvas arról, hogy hogyan viseljünk kalapot, majd inkább a könyvet teszi a fejére és nem az előtte heverő darabot), de a végére kiderül, amit persze sejteni lehetett, hogy Chang megint rosszban sántikál.
Pierce-nek természetesen csak a béna rasszista poénok jutottak (érthető, hogy elege lett ebből a szerepből), Shirleyn ismét vallásossága miatt élcelődtek, Troy és Britta párkapcsolata pedig továbbra is láthatatlan maradt.
Banshee s01e10
A Mixture of Madness
Múlt héten és a mostani fináléban sem éreztem azt a vagányságot, mint korábban a szezon során, de attól még várom a jövő januárban kezdődő második szezont. Rabbit már majdnem megölte Hoodot, de összeállt a szupercsapat Ana, Job, Sugar és a rendőrök részvételével, és egy jó nagy lövöldözésben elbántak a rosszfiúkkal. Talán elegánsabb lett volna, ha Rabbit nem ússza meg, a csóri polgármester viszont nyom nélkül pusztult el.
Miután Anáról hirtelen kiderült, hogy képzett gyilkos, elhagyta a családja, és csak Hood maradt neki, aki körül egyre jobban szorul a hurok. Jövőre várhatóan majd az eredeti Hood fia is képbe kerül, Proctorral sem tarthat örökké a béke, és jön a most már oltárian bosszúszomjas Rabbit is. Hoodon túl egyre élesedik Proctor és az indiánok viszonya, jó lenne, ha ebből is többet látnánk majd.
The Americans s01e07
Duty and Honor
Az Americans történetének csak egyik mozgatórugója a hidegháborús kémjátszma, a szereplők szerelmi élete legalább annyira központi elem, sőt, talán minden mást felülír. Az már korábban kiderült, hogy a munkaköri leírásból adódó alkalmi szeretőkön túl egy komolyabb romantikus partner is rejtőzik Elizabeth múltjában, most pedig Phillipnél láttuk ugyanezt. Irina ráadásul több mint egy egykori szerelem, még közös gyerekük is van, legalábbis fényképe van róla. Nagyon jól oldották meg, hogy miközben sugárzott a kettejük közötti vonzalom, az is benne volt a levegőben, hogy a küldetésen túl Irinával a KGB Phillip elkötelezettségét is teszteli. Phillip tartotta magát, és egyelőre hű maradt feleségéhez és munkájához is.
Elizabeth most nem felettese arcát ütötte, hanem egy padon beszélgetett vele, de a feszültség ugyanannyira tapintható volt, mint Kerri Russel és Margo Martindale múltkori jeleneténél.
Stan ügynök végre elengedte magát és hagyta, hogy a szépséges Nina megvigasztalja. Stan társa nem járt ekkora sikerrel, hiába próbálta úgy kirángatni Stant a melankóliából, hogy helló ember, én vagyok az, aki egész nap a fingodat szagolja!
Person of Interest s02e18
All In
Az epizód címéről mindenkinek a szerencsejáték jut az eszébe, és az egyik fő helyszín tényleg egy kaszinó, de az All Inben a Person of Interest a vendégszereplőkből is sokakat bedob. Michael Emerson alakításában Harold Finch ugye egyértelműen emlékeztet Ben Linusra a Lostból, és ezért mindig jól jön ki, amikor Ken Leung is feltűnik a sorozatban (a Lostban ő Miles). Ő mindig bajba keveredik, amikből rendre kihúzza Reese, de el is várják tőle a köszönetet, most például a figyelmet elterelve egy milliárdost kellett eljátszania. Könnyen ment neki.
Egy másik legendás sorozat szereplője is feltűnt az All Inben, és amikor Clarke Peterst látjuk (Lester Freamon a Wire-ből), akkor mindig a háttérben folyamatosan ármánykodó rendőrségi árnyékszervezet, a PR gonoszkodik. Ilyenkor pedig elmaradhatatlan Robert John Burke jelenléte is, aki a PR hű katonája (a Gossip Girlben Chuck apja, a Rescue Me-ben Tommy Gavin nagybátyja volt), és mindig elröhögöm magam, hogy milyen keményen tud beszélni.
Girls s02e10
I’ve Always Been Here
A Girls tavaly egy esküvővel ért véget, most is egy klasszikus romantikus komédiába illő befejezést kaptunk. Pedig Hannah felett eléggé összecsaptak a felhők, kényszerbetegsége nem csitult, a munkával nem haladt, az e-könyvére kapott előleget már rég elköltötte és szerkesztője a nyakán liheg, és úgy tűnt, senkire sem számíthat, hiszen ebben az évadban inkább önmagukkal, és nem egymással voltak elfoglalva a szereplők.
Shoshanna egyértelműen fejlődött, de még mindig megijed, amikor kiabál, és nem is értem, hogy nem volt képes bevallani, hogy megcsalta Rayt. Váratlan volt, ahogy a végén rámozdult arra a szőke gyerekre, Rayt pedig azzal alázta, hogy nem bírja, hogy mindent utál, és persze szereti, de néha úgy, ahogy egy majom iránt sajnálatot érez az ember. Szegény Ray, de legalább kapott egy jó munkát, és nem latin doktori programmal próbálja majd Shoshannát visszacsábítani.
Marnie hogy, hogy nem visszatért a fiúhoz, aki bármit megtenne érte és képes is visszafogadni, csak már annyival is vonzóbb, hogy sok a pénze. Jessa eltűnt, hiába hívta Hannah, aki miután Marnie elől elbújt, a szülei lerázták, az orvosok nem vették komolyan, az egykori drogfüggő szomszéd segítségével levágta a haját, majd végső kétségbeesésében felhívta Adamet.
Adam a múltkor gyakorlatilag megerőszakolta az új nőjét, most viszont teljesen kikészült, amikor lassan kellett szexelnie, szóval neki is volt gondja elég, úgyhogy kidolgozott meztelen felsőtestével rohant is át a városon egyből Hannah-hoz, akire még az ajtót is rá kellett törnie. A szezon elején Hannah még a rendőröket is ráhívta Adamre, most viszont más volt a helyzet, ő volt az egyetlen, aki mellett békét lelhetett.
Shetland s01
Teli tuti brit krimikkel az idei mezőny, a Shetland az egyik közülük, amelynek a Shetland-szigeteki helyszínnel eleve nyert ügye van. Az Ann Cleeves regénye alapján készült kétrészes évadban egy idős nő halálát, évtizedes családi viszálykodást, egy ásatáson talált titokzatos koponyát, azaz klasszikus krimihelyzeteket láthatunk, lenyűgöző környezetben és napjaink skandináv krimijeit jellemző komorságba ágyazva, és a Shetland Bus izgalmas történetén keresztül még a náci múlt is előkerül.
Többet nem is kell mondani, a Shetland voltaképpen egy skandináv krimi némi skót ízzel, aki szereti az ilyesmit, nézze meg, nem fog csalódni. Engem Wallander felügyelő kalandjaira emlékeztetett, és nagyon bírtam benne Alison O’Donnellt, aki kicsit azt a figurát hozta, amit Becky szerepében Alexandra Roach az Utopiában, na és persze nagyon jó sapkája is volt.