Féltávhoz érkezett a True Detective (A törvény nevében), és Cary Fukunaga rendező egy hatperces, egyben felvett, mesteri akciójelenettel koronázta meg a negyedik rész végét. A folytatásban ennek a hátteréről lesz szó, és természetesen meg is mutatjuk az egészet, szóval csak az olvasson tovább, aki naprakész a sorozatból.
A Who Goes There című rész vége felé történik, hogy a váratlan fordulattal egy drogos motorosbanda közé beépülő és ebből kifolyólag már rendesen bedrogozott Cohle nyomozó (Matthew McConaughey) a többi balhés taggal együtt egy feketék lakta negyed kellős közepébe megy, hogy egy rivális banda drogkészletét megfújja. Cohle célja csak annyi, hogy a motorosok vezérét magával vigye, hogy kiszedjen belőle egy fontos információt, ami a valódi, mármint a sorozat központi nyomozásához szükséges, de persze a közös akció némi zűrrel jár.
A kamera úgy követi Cohle-t, mintha végig közvetlenül az ő társaságában lennénk, vele zúzunk be a házba, és az ő szemszögével látjuk, hogy a többiek üggyel-bajjal megtalálják, amiért jöttek. A csapat mozgása persze felkelti a környék lakóinak figyelmét, ami előbb csak tégladobálásban, majd tűzharcban nyilvánul meg, és megjelenik a rendőrség is, felszíni egységekkel, illetve gettómadarakkal (azaz rendőrségi helikopterekkel) egyaránt.
A True Detective összes részének az a Cary Fukunaga a rendezője, aki korábbi játékfilmjeiben, a Jane Eyre-ben és a Sin nombréban is már használt egyben felvett, hosszú snitteket, és az MTV-nek elmondta, hogy a sorozat kezdetet óta tudta, hogy valamikor itt is alkalmazni fogja ezt a megoldást, csak azt nem, hogy pontosan mikor. Aztán amikor meglátta Nic Pizzolatto (ő pedig az összes rész írója) forgatókönyvét, tudta, hogy eljött az idő.
Az elsőszámú gondot a helyszín jelentette, hiszen Fukunaga nem műteremben, hanem rendes, élő környezetben akarta levezényelni a dolgot. Hetekbe telt, amíg megkapták az engedélyeket a texasi Beaumont városától, onnantól viszont az okozta a problémát, hogy a terepen nem nagyon alakíthattak át semmit, így például a kerítéshez sem nyúlhattak, amin az akciósor végén átmászik Cohle és foglya, Ginger. Itt a steadicames operatőrt egy daruval emelték át az akadályon.
Matthew McConaughey számára külön harcstílust dolgozott ki a kaszkadőrcsapat, akik amúgy úgy készítették fel a stábot, hogy külön megépítették azt a házat, amibe a jelenet elején betörnek, és abban gyakoroltak. A jelenet felvételére aztán másfél nap jutott, és ennyi idő alatt hétszer, hét különböző kamerapozícióból vették fel a hatpercnyi mozgalmas eseményt. Ez arra is jó volt, hogy ha esetleg mégsem sikerülne az ügy, akkor is egységessé lehet vágni, de végül erre nem volt szükség, hiszen működött az eredeti, egysnittes elképzelés.
A jelenet önmagában is lebilincselő, sorozatban hasonlóan kidolgozott, végig izgalmas és feszült akciót utoljára a Breaking Bad vonatrablásos részében láttam, de arra is jó, hogy rácáfoljon azokra, akik azt hiszik, hogy a True Detective csak a két főszerepő játéka miatt érdekes, továbbá szépen elmossa a film és a sorozat közötti határokat is. (A Policy Mic cikkében több hasonló filmes megoldást is megneveznek.)
És akkor végre lássuk a csodálatos jelenetet!
via MTV