Valahol ott hagytuk abba a múltkor, hogy Louis C.K. jelenleg az egyik legjobb komikus a világon, sorozata, a Louie pedig több szempontból is megváltoztatott mindent, amit a televíziós komédiáról gondoltunk. Azóta véget ért a negyedik évad, és ennél jobban még sosem volt egyértelmű, hogy C.K. tényleg azt csinál, amit akar, ha vicces, ha nem.
A korábbi Louie évadok nélkülözték az átívelő szálokat. Volt pár olyan sztori, ami néhány epizódon keresztül visszatért, ezt főleg a harmadik évadban tapasztalhattuk, de a negyedik évadra ez jócskán megváltozott. Persze nem úgy, hogy egy döntő esemény határozta meg az összes részt, hanem több, teljesen különálló történetet kaptunk, amik, ha nem sorozatról beszélnénk, filmek vagy rövidfilmek lennének.
A leghosszabb ilyen belső történet az Elevator című volt, ami összesen hat részt kapott. Ez volt az, amiben Louie a Bálint Eszter által játszott Amiával kavart egy olyan kapcsolatban, amiről az elejétől tudni lehetett, hogy vége lesz, hiszen a nőnek vissza kellett térnie Magyarországra. Ez a hat rész gyakorlatilag egy különálló, keserédes romantikus komédia volt, amiben a reménytelen férfi ugyan megkapja, amit akar, de sokra nem jut vele, és közben még a gyermekei anyja is nyomasztja.
Bálint Eszter összes magyar szövege az évadból
Az Elevatornak két csúcspontja volt. Az egyik a végén, amikor Louie azért hagyja ott Amiát, mert egy tornádó miatt meg kell mentenie a gyerekeit. Ez azért volt érdekes, mert a katasztrófa- és horrorfilmes megoldásokkal olyan kanyart vett a sorozat, mint korábban nem, másrészt nagyon erősen kiderült belőle, hogy mennyire fontosak Louie-nak a szerettei.
A másik kiemelkedő esemény az volt, amikor Louie és Amia végre szexeltek. De nem egy csodálatos ágyjelenet, hanem oltári bénázás közepette, amit az mutatott legjobban, hogy közben gyakorlatilag egy sötét képernyőt néztünk.
Amia volt a legfontosabb nő a mostani Louie-ban, de nem ő volt az egyetlen. Az elején például Louie saját maga legnagyobb meglepetésére egy modell (Yvonne Strahovski) ágyában kötött ki, akit aztán sajnos leütött és élete végéig fizetheti a kárpótlást; és ott volt a kövér lány is, aki csodásan leteremtette Louie-t, amikor előadta, hogy milyen igazából túlsúlyos nőnek lenni New Yorkban, és hogy mit gondolnak róluk az emberek, mit gondol róluk a média.
Yvonne Strahovski és Louie
Az évad végére aztán egy háromrészes történet keretében visszatért a korábbról is ismert Pamela (Pamela Adlon, aki már a Lucky Louie-ban is C.K. partnere volt), aki ugyan vonzódik Louie-hoz, és belátja, hogy speciális a köztük lévő kémia, de igazán nem veszi komolyan a férfit, és amikor utoljára láttuk, akkor minden lelkiismeretfurdalás nélkül lelépett Párizsba. Most előbb akkor tűnt fel, amikor hazajött és egyből bepróbálkozott Louie-nál, de a férfi leterelte, hiszen még Amiába volt szerelmes. Amikor már nem volt Amia, akkor viszont Louie próbálkozott, nem mondanám, hogy sikerrel, de az első kettejüknek szentelt rész mégis egy szexjelenethez vezetett.
Ez a szex azonban merőben más volt, mint amit Amiával folytatott le Louie, és nagyobb is lett a visszhangja. Ugyanis a jelenetben Louie kishíján megerőszakolta Pamelát, illetve hát pont ezen megy a vita a mai napig, hogy Louie a kelletténél erőszakosabb volt a nővel, aki minden szinten megőrjíti, vagy konkrétan meg akarta erőszakolni a nőt. Utóbbit erősiti és enyhíti is Pamela talán viccesnek szánt beszólása, aki távozáskor úgy szidta le a férfit, hogy még erőszakolni sem tud rendesen.
A jelenettel sokak szerint Louis C.K. átlépett egy határt, és kit érdekel, hogy ez komédia vagy dráma, hiszen Louie egy bunkó, ártalmas arc. Mindenesetre a két karakter története idillikusabb keretek között ért véget: noha Pamela még mindig nem tudja elkötelezni magát, de jól érzi magát Louie-val, aki úgy látszik, már megelégszik ennyivel is. Utoljára egy szürreálisan megható kádjelenetben láthattuk együtt őket, amiben a kiábrándító testű szégyenlős Louie nem csak a trikóját merte levenni.
Ebben az évadban még a kora miatt is ráizgultak Louie-ra
Leginkább a nőkről szólt tehát az évad, de mivel Louie kétgyermekes családapa is, a magányos férfi New York-i küzdelmei mellett a gyereknevelés kérdései is szóba kerültek. Ott volt ugye a tornádós rész, vagy amikor Jane véletlenül ott maradt egy metróállomáson (ő Louie kisebbik lánya, aki Bálint Eszterrel hegedült), és Jane kapcsán robbant ki Louie és a gyerekek anyja közti vita arról, hogy magániskolába írassák-e lányukat.
Az első Pamelás rész után beiktatott kétrésznyi In the Woods viszont mégsem Jane, hanem a nagyobbik lány, Lily miatt szembesítette önmagával Louie-t. Az úgy történt, hogy Louie füvezésen kapta a lányát, de hiába volt nagyon mérges, nem tudta rendesen leteremteni, még beszélni is csak alig tudott. Helyette viszont kaptunk egy nagy flashbacket, amiből kiderült, hogy az iskolás Louie hogyan kattant rá a füvezésre, és hogyan készült ki tőle teljesen, hogyan égett ki már tizenkét évesen. Egyszerre látjuk tehát a kamaszkori Louie-t és a hasonló problémákkal szembesülő lányát, és már megint kiderül, hogy gyerekkori emlékeitől még mennyire nem tud szabadulni a főhős.
Az iskolás Louie (Devin Druid) és tanára (Skip Sudduth)
Ezekben a sorozatrészeknek álcázott filmekben nem feltétlenül olyan történeteket mesél el Louis C.K., amit nem láttunk már korábban. Ahogy viszont csinálja, az teljesen szokatlan, egy sorozattól pláne, az egyszerre kényelmetlenséget okozó és elgondolkoztató őszintesége pedig páratlan. Ha a Louie-n töprengünk, az életen töprengünk.
Egyelőre nincs hír arról, hogy a Louie-ból lesz-e ötödik évad, de minden bizonnyal lesz. Hogy mikor, az már jobb kérdés, hiszen minden Louis C.K.-n múlik, a harmadik évadot követő 19 hónapos szünet is az ő döntése volt. Nem kell szeretni, lehet kritizálni, de mindannyiunk érdeke, hogy mihamarabb visszatérjen.