Két év szünet után folytatódott a Luther, a Ray Donovanben inkább a családi szenvedésre került a hangsúly, a Killingben pedig már majdnem csúnya a pulcsi. Spoilerek a folytatásban!
Ray Donovan s01e02
A Mouth Is a Mouth
Úgy néz ki, a Ray Donovan inkább szól a címszereplő privát szenvedéseiről és az általános családi drámáról, mintsem a hollywoodi árnyékvilágról. Ez például remek lehetőség Jon Voightnak a villogásra, aki ebben a részben inkább a szerethető nagyapa arcát vette elő, és nem azt a szörnyeteget, aminek Ray beállítja (nyitóképünkén épp unokájának vesz cipőt, majd megkérdezi, hogy ugye nem meleg-e). Ugyanakkor emiatt több szuper szereplő is a háttérbe szorul, Eddie Marsan vagy Steven Gould sokkal több játékidőt érdemelne, főleg, hogy Liev Schreiber még mindig nem tudja úgy uralni a jeleneteket, ahogy azt megkívánná a szerep.
Ray legkisebb gondja, hogy pojáca stúdiófönökök ugráltatják, a házassága már a második részre tönkrement, a hirtelen előkerült apja miatt pedig a sötét múlttal is szembe kell néznie, mint kiderült ugyanis, nem az öreg követte el azt a gyilkosságot, ami miatt húsz évet ült börtönben.
Ja igen, a múltkori rekord után most tovább növelte a nézettségét a Ray Donovan, szóval vannak, akik szeretik.
The Killing s03e07
Hope Kills
Volt egy jelenet ebben a részben, amikor Kallie anyja a rendőrségen találkozott egy másik anyával, aki szintén elvesztette a gyerekét. Végtelenül szomorú és rendkívül hatásos pár perc volt, a színészek (K. anyját Amy Seimetz játssza, a másik asszonyról sajnos nincs infóm) pedig ennyi idő alatt is elhomályosították Mireille Enost, aki az egész évadban nem tudja ugyanazt hozni, mint korábban. A karaktere, Linden idén mintha egy teljesen fogalmatlan nyomozó lenne, és feleslegesen erőltetik a főnökével való kavarást is. Pedig most már majdnem csúnya pulcsiban volt (ugye ez a védjegye), és Holderrel is sokat piszkálták egymást, de azért ez még messze nem az igazi.
Elfogták a lelkészt is, de halló, ez még csak a hetedik rész, nem ő lesz a főgonosz, bár nyilván egyéb bűnökkel azért el kell számolnia. Egyelőre ez ugyanaz a vonal, mint az első évadban az arab tanítóval, másodszorra már nem is olyan izgalmas.
Update: tévesen írtuk, hogy elfogták a lelkészt. Nem fogták el, csak majdnem. Elnézést kérünk.
Peter Sarsgaard viszont végre a cinikus dumán és a kényelmetlen nézésén túl mutathatott valamit. Most, hogy a halálsoron ülő karakteréről kiderült, nem is bűnös, már az is belefért, hogy kicsit féljen, és megremegjen a lába, amikor mérlegre kellett állnia, hiszen az akasztáshoz tudni kell az elítélt súlyát.
Luther s03e01
Két év után tért vissza a Luther, amit a harmadik évadban a másodikhoz hasonlóan négy részben pörgetnek le. Indulásakor az egyik legobb krimi volt a piacon, volt benne érdekes ügy, veszélyes London, vörös hajú nő (Alice most is lesz!), és persze a felfüggesztésből visszatért, feletteseivel rendre összekülönböző, továbbá sötét titkokat rejtő detektív, Luther. Őt az az Idris Elba alakítja, aki legendás szerepében a Wire-ben mint Stringer Bell épp a törvény túloldalán állt.
Az első évad tényleg nagyon erős volt, a második viszont nem tudott szintet lépni, aztán pedig jött a két év szünet. A visszatérés a sorozat legképregényesebb jelenetével kezdődött, Luther egy lángoló házból rángatott ki egy szerencsétlen tagot, de aztán már jött egy zavarodott sorozatgyilkos, a kollégák ármánykodása és persze egy flört is.
Minden a régi tehát, csak éppen már annyira erős a konkurencia, hogy (legalábbis az első rész alapján) ennél több kell. Idris Elba persze továbbra is nagy király, az ő kedvéért akkor is fennmaradok, ha bármilyen marhaságban jön szembe éjszaka az HBO-n.
Az elmúlt hetek epizódjait összefoglaló posztjainkat a heti összegző címke alatt találjátok.