Ben Sinclair és Katja Blichfeld, a High Maintenance alkotói
A Netflix, az Amazon és a Hulu után újabb internetes cég jelentkezik saját gyártású sorozattal, ez pedig a Vimeo. Az alapvetően videómegosztással foglalkozó oldal irányítói két okból is jó döntést hoztak: a Vimeo végleg kiléphet a Youtube árnyékából, illetve nem marad le a hagyományos tévécsatornáktól távól zajló sorozatos versenyben sem.
Kis csalás a dologban, hogy a High Maintenance úgy saját gyártású, hogy csomó részét így is láthatjuk a Vimeón, a brooklyni fűdíler kalandjait ugyanis eleve oda töltötték fel az alkotók. A következő részek gyártásába viszont már a Vimeo is beszáll, és ezeket majd pénzért lehet megnézni az oldalon. (Az eddigi epizódokat itt lehet megnézni.)
Füves humorból sokféle lehet, a műfajnak is megvannak a maga kukis-puncis poénjai, de vannak kifinomultabb változatok is. Az először 2012-ben jelentkező High Maintenance leginkább a Félbetépve című filmre emlékeztet, de nem annak a részére, amikor betépetnek egy szegény lovacskát, hanem arra, amikor a botcsinálta dílerek találkoznak a különböző típusú vásárlókkal, a dilis Janeane Garofalóval vagy a tarhás Snoop Dogg-gal. Sőt, a High Maintenance 5-20 perces részeiben eleve sokkal többet látjuk a vásárlókat, mint az embert, aki viszi nekik az anyagot.
Amikor a dílered világosít fel arról, hogy a csajod voltaképpen hajléktalan
A High Maintenance lényege nem a fű, hanem azok az élethelyzetek, amikbe bepillanthatunk, amíg a szereplők várják a füvet. A dílernek igazából még neve sincsen, és van, amikor csak az üzlet erejéig jelenik meg, de azért sokkal jobb a sorozat, amikor többet látunk belőle, amikor például elbeszélget az ügyfelekkel. A biciklivel közlekedő dílert Ben Sinclair alakítja, és ő a sorozat egyik alkotója is. A másik pedig a felesége, Katja Blichfeld, aki éveken át abban a 30 Rockban (A stúdió) oszotta a szerepeket, amelynek két részében Sinclair is játszott.
A High Maintenance fogyasztói nem feltétlen begyógyult fűfejek, mivel Brooklynban játszódik a történet, inkább a sokszínű közegen van a hangsúly. Látunk zaklatott zsidó családot, három telefonnal kommunikáló kikészült asszisztenst, nyugdíjasokat, betegeket és természetesen jónéhány kifigurázott hipsztert is.
Amikor a "Seggfejek" néven elmentett vásárlóid hívnak
A készítők szerint amennyire elképzelhetetlen Brooklyn a fűfogyasztás nélkül, annyira bénán sikerülnek a téma feldolgozásai, és a sorozatba pont azért vágtak bele, hogy megmutassák, hogyan szív Brooklyn a valóságban. Saját, velük vagy barátaikkal megesett füves sztorikból táplálkoznak, de a forgatókönyvön túl a helyszínek is az őszinteség hatását keltik. Ezek ugyanis nem stúdióban felépített lakásbelsők, hanem Sinclairék és haveri körük lakásai. Ennek azért anyagi okai is vannak, hiszen alacsony költségvetésű produkcióról beszélünk, de az ebből fakadó megoldások és jó értelemben vett amatőrizmus jól áll a sorozatnak.
Amikor egy hagyományos zsidó vacsorát csak a fű menthet meg
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Vimeo mennyiben és hogyan járul hozzá a következő hat részhez, de mivel Sinclairék már korábban is tervezték, hogy hagyományos tévéformátumra is átdolgozzák a High Maintenance-t, valószínű, hogy hosszabb és fix idejű tartalmat kapunk majd (5 dollárért). És talán még több vendégszereplő csatlakozik a sorozathoz, mert például a Louie-ból és a Broad Cityből ismert Hannibal Buress, illetve a Downton Abbeyből ismert Dan Stevens epizódja is emlékezetesre sikerült. Előbbinek standupműsora alatt tör ki egy lövöldözés, és valahogy fel kell dolgoznia a traumát, utóbbi pedig egy alkotói válságban szenvedő forgatókönyvírót játszik, aki miután elviszi a lányát az óvodába, női ruhába öltözve vészeli át napjait.