Sokáig biztos voltam benne, egy részt sem fogok látni a A férjem védelmében című sorozatból. Már eleve a cím sem ígért túl sok jót (az eredeti The Good Wife sem sokkal kifejezőbb), és a sztori sem volt izgalmas, amiről annyit tudtam, hogy van egy nő, akit megcsal a politikus férje, de ő mégis kiáll mellette, közben pedig elkezd ügyvédkedni. A nő az a Julianna Margulies, akire mindig csak úgy tudtam tekinteni mint Carol Hathaway nővér a Vészhelyzetből, a politikus férj pedig Chris Noth, akit a Szex és New York Mr. Bigjeként legegyszerűbb azonosítani. Előzetesen őt sem találtam a tuti sorozat garanciájának, mert hajlamos agyonnyomni a jeleneteket, és annyira nem kiemelkedően tehetséges, hogy ez ne zavarjon. Később aztán még vele is megbékéltem, keveset is szerepel, a többi karakter sorsa amúgy is sokkal izgalmasabb mint az övé, és ha valamiről igazán szól a sorozat, akkor az egy ügyvédi iroda élete - csak ezután jön a politika és a család.
Miközben a Girls a januárban induló második szezonra készül, író-rendezője és főszereplője, Lena Dunham pedig hosszú vívódást lezárva végül 3,7 millió dollárért adta el esszégyűjteményét, egy másik posztfeminista, hipszter csajokról szóló sorozat is a képernyőn landolt. A Broad Cityt mégsem nevezhetjük új műsornak, hiszen a weben már két évadot is megélt.
A Maffiózók című sorozat befejezése után David Chase gyakorlatilag eltűnt Hollywoodból. Idén decemberben, pontosabban karácsonykor nem sorozattal, hanem első játékfilmjével tér vissza, de a Not Fade Away is ugyanúgy New Jerseyben játszódik, mint a legendás sorozat, és még James Gandolfini, azaz Tony Soprano is szerepel benne. Nem az övé viszont a főszerep, hiszen a film középpontjában három fiatal áll, akik 1964-ben elhatározzák, hogy zenekart alapítanak. Őket John Magaro, Will Brill és Jack Houston alakítják.
A Maffiózókból egy másik ismert arc is részt vett a produkcióban: az egykor Silvio Dantét alakító Steve Van Zandt ezúttal viszont nem színészkedett, hanem eredeti szakmáját űzve a filmzenén dolgozott.
Képzeljük el, hogy történik Magyarországon egy természeti katasztrófa, majd pár év múlva sorozatot forgatnak a legsúlyosabban érintett település talpra állásáról. A sorozat szorosan követi a valóságot, például a tragédiát követő pánikban tényleg megtörtént bűneseteket dolgoz fel, az a polgármester, aki a felújítás során vesztegetési botrányba keveredett, lemondott és le is tartóztatták, pedig önmagát alakítja.
A supercutok világában már érett egy olyan kisfilm, amely a Mad Men (Reklámőrültek) és az alkohol viszonyát mutatja be, hiszen a sorozat egyik fő ismérve, hogy a szereplők rendesen isznak benne. A Slacktory most megcsinálta a videót, alant láthatjátok, a neten keringő "hogyan készítsünk Mad Men-italokat" típusú cikkekből az ABC-ét ajánjuk, mert innen az is kiderül, hogy a mai amerikai reklámügynékségek hogyan egyeztetik össze a munkát a piálással.
Ahogy a hidegháború is évtizedeken keresztül meghatározó témája maradt az amerikai mozgóképes kultúrának, úgy 2001. szeptember 11-e után a terrorizmus által fenyegetett modern világ is hamar a filmek és sorozatok középpontjába került. Vallási- és nukleáris háború veszélye, világméretű megfigyelési rendszerek, kémelhárítás, a Közel-Kelet - mind hívószavak lettek.
Oké, nem sorozat, de HBO, Scorsese rendezésében dokumentumfilm George Harrisonról. Holnap vetítik először Amerikában, ez az előzetes.
Szóval jön a How To Make It In America, ez pedig egy videó hozzá, Luis Guzmannal és a Duck Sauce-t megvariálva.